I'm going back! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Buiske Boone - WaarBenJij.nu I'm going back! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Buiske Boone - WaarBenJij.nu

I'm going back!

Door: Buis

Blijf op de hoogte en volg Buiske

25 Juni 2014 | Nederland, Amsterdam

Jajaja, zoals beloofd; jullie zijn nog niet van me af!
Over iets minder dan 3 weken vertrek ik voor een maandje terug naar Ghana. M'n eerste doel van deze reis is hopelijk het opnieuw zien van alle kinderen en om de dingen wat beter af te sluiten dan de vorige keer! ;)
Daarnaast ben ik de afgelopen twee jaar druk bezig geweest met de sponsoring van een ander project en dat wil ik graag met jullie delen, want ik kan jullie hulp daarbij zeker goed gebruiken!

Ben je nog op zoek naar een goed doel en zou jij mijn project in Ghana willen steunen (met elke euro zijn we al weer heel wat verder!!), lees dan onderstaand verhaal! :)

Over iets minder dan 3 weken vertrek ik naar Ghana! 2,5 jaar geleden ben ik naar Ghana vertrokken om vrijwilligerswerk te doen. In die tijd heb ik gewerkt op een school en op een weeshuis in het zuiden van het land. Tijdens mijn avontuur kwam ik er samen met een andere vrijwilliger Linda achter dat de ICT lessen op Ghanese government scholen helemaal niets voorstelden. In de boeken werd gepraat over het opstarten van computers en het gebruik van de muis, terwijl een muis en laat staan een computer nergens te bekennen was. Dit bracht ons op het idee om het lerarenkamertje van de plaatselijke A.M.E. Zion School in Agona Swedru een goede beurt te geven en te beveiligen met tralies om er vervolgens een stuk of 8 computers in te plaatsen.

Terug in Nederland kwam ik in contact met een Vlaamse vrijwilliger Nico die les gaf op dezelfde school als waar ik die maanden had lesgegeven. Hij gaf aan dat alle scholen in Swedru stonden te springen om gebruik te maken van de computers in dat ene ICT lokaal. Goed nieuws dus, want voor ons was dat de bevestiging dat het ICT lokaal in de smaak viel. Aangezien in Swedru dat ene lokaal dus door meerdere scholen werd gebruikt, kwamen we op het idee om het ICT project uit te breiden! Het plan was om verspreid door Ghana in elk gebied een ICT lokaal te bouwen, zodat alle scholen in die omgeving er gebruik van kunnen maken.

Aangezien ik vanuit Nederland natuurlijk niet kon meehelpen met het bouwen van lokaaltjes, heb ik de sponsoring vanuit hier op me genomen. Met behulp van vele bedrijven (en zeer vermoeide vingers van de vele mailtjes die zijn gestuurd) die zowel geld als computers hebben gesponsord, kon het grote werk in Ghana beginnen. Nico heeft in Ghana de leiding genomen over de bouw van de lokalen en het opvangen van alle computers. In samenwerking met vele Ghanese bedrijfjes en hulp van andere vrijwilligers zijn we inmiddels 10 lokalen, 82 computers, 213 muizen en een hele hoop USB-sticks verder. Een plaatselijke vrijwilligersorganisatie in Ghana zorgt ervoor dat er zo veel mogelijk vrijwilligers met ICT kennis op de scholen worden geplaatst, zodat de computers ook echt goed benut worden en er voldoende les kan worden gegeven.

Inmiddels is het project zo goed als afgerond en hebben we alle gesponsorde computers een mooi plaatsje kunnen geven, maar ik zou dit verhaal natuurlijk niet met jullie delen als ik niet nog 1 ding van jullie nodig had. Er staan nog 9 prachtige computers opgeslagen in een loods in Ghana en de bouw van het 11e lokaal was ook in volle gang, maar helaas is het sponsorgeld zo goed als op en kunnen we dit voorlopig niet afronden. Over 3 weken vertrek ik naar Ghana en ik zou niets liever willen dan dit lokaal te kunnen afmaken en zelf de eerste les te kunnen geven. Waarschijnlijk voelen jullie de vraag dan ook al aankomen…

Elke euro of zelfs cent is heel erg welkom om dit project tot een goed einde te brengen! Natuurlijk zou ik ook al heel blij zijn als je dit bericht zou willen delen onder al je vrienden, kennissen of mogelijke suikerooms! In ruil daarvoor, of jullie er nou blij mee zijn of niet, zal ik jullie op de hoogte houden van alle prachtige ontwikkelingen.Wil je er iets anders voor terug, zoals een presentatie over het doel, zelf gebakken koekjes, een mini optreden of iets handmade uit Ghana? Laat het dan weten, want ik heb er veel voor over om dit project mooi te kunnen afsluiten!

Dus was je nog op zoek naar een goed doel om te sponsoren? Je kunt mij en een heleboel kinderen in Ghana er ontzettend blij mee maken! :D Ik heb een aparte rekening voor dit doel, namelijk 527335193, B.A. Boone!


Medaasi Paa!!!! (Heel erg bedankt!)

Liefs,
Buiske

  • 25 Juni 2014 - 11:55

    Marleen:

    He lieverd,

    Wat super allemaal zeg en wat mooi dat het project toch goed is doorgegaan, ondanks dat jij er vanwege die vervelende omstandigheden niet kon bijzijn. Ik ga het bericht uiteraard delen en hoop dat jij in Ghana uiteindelijk dat elfde lokaaltje kunt inrichten en die kinderen nog veeeel gelukkiger kan maken. Ik denk dat ze ook heel blij zullen zijn om je weer terug te zien! Je gaat neem ik aan ook langs bij de school waar je les hebt gegeven?!

    Ik kan helaas zelf niet al te veel geld kwijt, maar zal natuurlijk wel eventjes wat overmaken. Ik wil die kinderen én jou natuurlijk met alle liefde helpen.

    Heel veel succes en ik zal het vanmiddag eventjes delen via Facebook en Twitter. Ik hoop je ook snel weer te zien.

    Liefs,

    Marleen

Tags: Ghana, sponsoring

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Buiske

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1104
Totaal aantal bezoekers 61452

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Back to Ghana! :):)

11 Februari 2012 - 22 Mei 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: